='text/javascript'> posts_no_thumb_sum =1200; posts_thumb_sum = 1200; img_thumb_height = 190; img_thumb_width = 220;

sobota, 21 marca 2015

** PIJ WODĘ, BĘDZIESZ ZDROWY! ~ Światowy Dzień Wody 22 marca **




Myślę, że już dość się nasłuchaliście o tym, jak woda jest ważna w codziennej diecie człowieka. Mimo tego, chciałabym podzielić się z Wami kolejnymi ważnymi faktami, dotyczącymi picia wody. Skoro dbamy o siebie ze strony zewnętrznej, używając miliona kosmetyków, dbajmy też od wewnątrz. Nie trzeba wydawać fortuny, aby nasze ciało było zadowolone. Trzeba zacząć od prostych środków. Co więc jest głównym budulcem naszego ciała- woda! Nawiązując do Światowego Dnia Wody, który będzie jutro- 22 marca, dowiedzmy się więcej o tym, po co, jak i dlaczego pić wodę. O tym dniu zaś opowiem w dalszej części posta. Zapraszam do czytania ;)







Picie dużych ilości kawy, czy też czarnej herbaty niekorzystnie wpływa na gospodarkę elektrolityczną naszego organizmu. Te napoje najlepiej zastąpić zieloną lub czerwoną herbatą. ( uważajcie jednak na ich skład, bo producenci lubią dorzucić tam swoje trzy grosze) Wszystko co gazowane, również niekorzystnie wpływa na nasze ciało. Gaz zawarty w wodzie to nic innego jak dwutlenek węgla, który reagując z wodą tworzy słaby kwas węglowy. Kwas ten powoduje uczucie pieczenia w jamie ustnej. Drażniąc przy tym zakończenia nerwów w tych miejscach. Gaz również rozciąga ściany żołądka, przez to do mózgu dochodzi sygnał, że trzeba coś zjeść, a pragnienie jest mniejsze. Unikajmy jednak tych pozornych sytuacji w naszym układzie trawiennym. Najlepszym zamiennikiem jest woda. Można pić ją bez dodatków, ale warto pokusić się o cytrynę lub inne cytrusy. Oczywiście trzeba uważać, aby nie pić wody na raz w dużej ilości, bo taka fala dla organizmu może być niebezpieczna, wypłukując sole mineralne.

 Jak i kiedy pić wodę?

  • po przebudzeniu wskazane są 2 szklanki, które świetnie aktywują organizm
  • 1 szklanka wody ok. 10-20 min. przed posiłkiem wspomoże trawienie zjedzonego pokarmu - nie pijmy wody w trakcie posiłku, rozcieńczy ona kwasy żołądkowe i spowoduje, że jedzenie nie będzie chciało się 'skleić'  i będzie się trawiło wolniej, gdyż enzymy będą rozrzedzone; zaleca się też wypić 1 szklankę wody około 10 min. po posiłku
  • sprawdzonym sposobem na obniżenie ciśnienia krwi jest wypicie 1 szklanki wody około 30 min. przed prysznicem- polecam szczególnie osobom z nadciśnieniem tętniczym
  • 1 szklanka wody wypita 30 min. przed snem, wspomaga układ krążenia i zapobiega zawałom mózgu jak i serca
Dodając ilości wody wyżej wypisane, nazbierało się już  6 szklanek wody (0.3 l x 6 = 1.8l) Wskazana ilość dziennej dawki wody różni się jednak, zależy od trybu życia osoby i jej wagi. 2,7 litra dla kobiet i 3,7 litra wody dziennie dla mężczyzn- to jednak ilość wody, która pochodzi zarówno z napojów jak i posiłków, zapotrzebowanie dzienne.  Wodę należy pić często i w mniejszych ilościach. Nie pijmy wiadra na raz, bo to tylko będzie miało niekorzystny wpływ na ciało. Nie pijmy jej wtedy, gdy jesteśmy spragnieni. Nie bądźmy nigdy spragnieni, nie dopuszczajmy do tego, bo jest to sygnał ostrzegawczy dla organizmu.

Osobiście piję dużo wody, co wpływa korzystnie na organizm. Przestałam pić kawę, bo jedyne co powodowała, to dolegliwości żołądkowe. Energię uzyskuję z picia zielonej/ czerwonej herbaty i wody. Świetnie się to komponuje wliczając w to wszystko ćwiczenia. Nastrój poprawia się znacząco, a człowiek ma wiele więcej energii na wszystko. Bóle głowy znikają, a rano lepiej się wstaje.  Pijąc alkohol, pijcie duże ilości wody- alkohol powoduje odwodnienie organizmu, a takie działanie zapobiegawcze wyeliminuje kaca.



Jeśli się odchudzamy i nie zwracamy uwagi na picie odpowiedniej ilości wody, zakwaszamy organizm, powodując jego zatrucie. Już spadek 10% powoduje niezdolność do wykonywania ćwiczeń fizycznych, a o 20% śmierć organizmu. To nie żarty, lecz fakt potwierdzony. Więc drogie panie, pilnujcie poziom wody w organizmie! 



Podsumowując, podam kilka powodów, dla których warto pić odpowiednią ilość:
  • pobudzając metabolizm, poprawia trawienie i redukuje apetyt
  • wypłukuje toksyny, redukuje cholesterol, obniża ciśnienie krwi
  • eliminuje problemy żołądkowe i jelitowe, poprawia pracę wątroby i nerek
  • redukuje cellulit, wspomaga rzeźbienie mięśni
  • reguluje temperaturę organizmu, dostarcza składniki odżywcze do każdego narządu
  • redukuje zmęczenie, dodając energii, wspomaga produkcję krwinek czerwonych
  •  zmniejsza ryzyko zawału o 41%, ryzyko nowotworu okrężnicy o 45%, a nowotworu pęcherza aż o 50%
  • częstsze picie wody i oddawanie moczu zapobiegnie kamicy nerkowej
  • redukuje bóle pleców, stawów, głowy
  • polepsza nastrój
  • poprawia wzrok i koncentrację, a także pamięć
  • niweluje nieświeży oddech




 Mnóstwo zalet ma picie wody. Najlepiej kontrolować jej ilość, pijąc w szklankach bądź pół litrowych butelkach. Na początku może to być trudne, ale z czasem stanie się to w pełni naturalne i sami będziecie sięgać po wodę, częściej niż kiedyś. Istnieją również aplikacje na telefon, które przypominają o piciu wody. 

Mam nadzieję, że te informacje będą dla kogoś przydatne i zdacie sobie sprawę, jak ważna jest woda, dla życia i zdrowia.

Wracając do tematu, 22 marca jest Światowym Dniem Wody. My mamy jej dostatek, a często ją lekceważymy. Pamiętajmy jednak, że są na świecie ludzie, którzy marzą o szklance wody, często umierając z pragnienia.  Ponad miliard ludzi na świecie cierpi z powodu braku dostępu do czystej wody pitnej.
 "WODA i ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ" to hasło tegorocznego Dnia Wody. 

"akcja to apel do społeczeństwa, dziennikarzy, urzędników, nauczycieli, projektantów, organizacji ekologicznych i polityków, aby zmienić XIX-wieczną filozofię "końca rury" na filozofię mądrego i odpowiedzialnego zagospodarowania wody deszczowej w polskich miastach, a także przez każdego z nas."

Dajcie znać, jak to u Was jest z piciem wody ;)

Pozdrawiam

Martyna

14 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny ten post. Podoba mi się strasznie to w jak fajny sposób przekazałaś wszystkie ważne informacje. :D Oby Więcej takich notek. Czekam z niecierpliwością na kolejne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej się czuję pisząc tego typu posty i chyba takowe będą się częściej pojawiać. Dziękuję za miły komentarz :*
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. niestety u mnie licho, pracuje nad tym:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie jest za późno :D Chcieć to móc! Powodzenia!

      Usuń
  3. ja wypijając tyle wody latałabym, jak kot z pęcherzem do toalety ;) ale powinnam wypijać w ogóle jakąś ilość wody, bo ogólnie nie lubię jej pić...mam wrażenie, że nie gasi mi pragnienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś za coś. Przynajmniej nerki Ci kiedyś podziękują ;)
      Złudne uczucie ugaszenia pragnienia przez napoje gazowane- to nie gasi pragnienia. Trzeba przywyknąć do picia wody :D

      Usuń
  4. Super! :)
    Warto wode pic z orobina soku z cytryny. Szybciej gasi pragnienie i rozpuszcza kamien w wodzie (oczywiscie nie dotyczy to wody mineralnej).
    Pozdrawiam!

    visit me soon on
    http://pearlinfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam wyżej, warto dodać jakieś owoce. Cytryna dodatkowo wspomaga walkę z tkanką tłuszczową i sprzyja odkwaszeniu organizmu z toksyn ;)

      Również pozdrawiam ;)

      Usuń
  5. Naprawdę bardzo ciekawy wpis! Ja do picia wody zaczęłam przekonywać się dopiero kilka miesięcy temu i o ile w domu idzie mi całkiem nieźle, ciągle zapominam o niej na uczelni. Ale i to staram się zmienić, bo jednak czuję, że kiedy piję wodę, jestem mniej senna i mam więcej energii (o ile to może tak działać :D )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czasem się przywyknie ;) Ja mam dokładnie tak samo, czuję się zdecydowanie lepiej po wodzie ^^

      Usuń
  6. ja uwielbiam pić wodę z cytryną, w szkole dużo osób się dziwi,że piję tylko wodę, żadnej coli itd :D jak przygotowania do matury Kochana ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już od długiego czasu unikam picia tych wszystkich kolorowych napoi, nie mówiąc już o gazowanych :P
      a przygotowania idą powoli heheheh :D

      Usuń
  7. Nice blog!


    http://kissthestarsblog.blogspot.ro/

    OdpowiedzUsuń
  8. hello) you have a very nice blog , beautiful photos and reviews!
    http://beautychito.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :-) Pozdrawiam,
Martyna.